18 października 2018

♥ "Pomożesz? Bo możesz. Masz to w genach!"



Cześć kochani! :) Jakiś czas temu, zarejestrowałam się na stronie Fundacji DKMS, jako potencjalny dawca szpiku i komórek macierzystych. Szczerze, żałuję, że nie zrobiłam tego wcześniej. Niestety, nie byłam pewna, czy jako osoba, która przez lata leczyła się na niedoczynność tarczycy, mogę zostać dawcą. Swoje wątpliwości rozwiałam podczas ostatniej wizyty kontrolnej u endokrynologa. Pani doktor stwierdziła, że nie ma żadnych przeciwwskazań. Wręcz przeciwnie, bardzo mnie do tego namawiała. Co prawda, nawet nie było takiej potrzeby, ponieważ decyzję podjęłam już dawno temu. Musiałam się tylko dowiedzieć, czy ma ona sens. Jak się okazało, ma. Mogę uratować komuś życie. Zresztą nie tylko ja, ale i Wy!

Jak zostać dawcą szpiku?

  • Sprawdź na stronie Fundacji DKMS czy możesz zostać potencjalnym dawcą. Znajdziesz tam listę chorób wykluczających. Jeśli będziesz mieć jakiekolwiek wątpliwości w tej sprawie, skontaktuj się z Fundacją drogą mailową lub telefoniczną.
  • Zarejestruj się poprzez formularz i zamów pakiet. Powinien dotrzeć na wskazany przez ciebie adres w przeciągu kilku dni.
  • Wypełnij formularz, pobierz wymaz i odeślij pakiet na adres Fundacji.
  • Oczekuj na potwierdzenie rejestracji oraz kartę dawcy.

To wszystko! Więcej informacji oraz szczegóły znajdziecie na stronie Fundacji DKMS. Pamiętajcie, że jesteście w stanie uratować komuś życie. Naprawdę, warto pomagać i zarażać tym innych. Kiedyś i my możemy potrzebować pomocy. Podobno dobre uczynki wracają i to ze zdwojoną siłą. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze.



Thank you very much for all comments.